publicitat
  publicitat

Diari de Mollet i Baix Vallès

Dimecres, 17 de gener de 2018 06:23 h
Avui
10.1 º
H: 76.0 %
1.4 Km/h

cares de la setmana
publicitat


Consells saludables per després de festes

Rosa Verdaguer/ Centre mèdic i Dental Parets ||||
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional
carregant carregant

Rosa Verdaguer, especialista en dietètica i nutrició


Especialista en dietètica i nutrició
Acaben de passar les festes nadalenques, festes molt entranyables en les quals hem gaudit d’àpats i menjars en companyia dels nostres familiars i amics.

Aquests àpats solen ser copiosos i contundents, acompanyats de dolços i postres típiques d’aquestes festes juntament amb l’acohol i el tabac, fet que provoca digestions pesades entre altres molèsties gastrointestinals.

A més, aquestes festes també ens solen deixar alguns quilos de més quan pugem a la bàscula. I és que en pocs dies es concentren molts dies de festa i, per tant, molts àpats i menjars extra que no acostumem a fer la resta de l’any.

Ara cal cuidar-se i fer que el fetge descansi de tants excessos. No és aconsellable seguir qualsevol dieta miraculosa que trobem en revistes o que faci algun personatge famós. El millor per al nostre organisme és seguir un estil de vida saludable juntament amb una alimentació variada i equilibrada.

Per tot plegat us proposo alguns consells:

- Prendre cinc racions de fruita i hortalisses fresques al dia. Per exemple tres de fruita i dues de verdures distribuïdes al llarg del dia.
- Incorporar aliments integrals, sobretot el pa integral.
- Escollir la carn blanca o molt baixa en greix, com el pollastre, el gall dindi o el conill. Evitar tot el greix visible i també la pell de l’animal.
- Donar preferència al peix de qualsevol tipus respecte a la carn.
- Escollir productes lactis descremats.
- Evitar sucres, dolços o brioxeria, també refrescos ensucrats i alcohol.
- Consumir oli d’oliva, preferentment verge extra per cuinar o per amanir, i sempre amb moderació, ja que és bastant calòric.
- Escollir tècniques de cocció suaus com la planxa, el forn, els bullits o el vapor.
- Beure almenys 1,5 litres d’aigua cada dia. 
- Cuinar amb poca sal. 
- Practicar exercici físic cada dia.
- Evitar el tabac.

Tots aquests consells ens ajudaran a cuidar la nostra salut i portar una alimentació més sana, variada i equilibrada.


Centre Mèdic i Dental Parets
av. Catalunya, 155, Parets del Vallès    
Tel. 93 562 25 53, www.cmdparets.com, cmdparets@cmdparets.com

 

lectures 130 lectures comentaris Cap comentari

publicitat



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.

publicitat

publicitat





editorials 12.1.2018.
Un patrimoni de tots
Aquesta setmana els Mossos d’Esquadra feien pública la detenció de dos lladres que es dedicaven ...


publicitat



giny






Llegir +




publicitat






Rep els titulars per correu electrònic
   
Avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.







logo
una empresa del grup
logo


diari digital associat a
acpg
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital contrapunt.cat.
  • amb el suport de
logo

logo

logo