publicitat
  publicitat

Diari de Mollet i Baix Vallès

Dimarts, 16 de gener de 2018 14:35 h
Avui
13.1 º
H: 53.0 %
3.8 Km/h

publicitat


Antoni Guil
Alcalde de Montmeló

“Confio que Montmeló pugui tenir aviat enllaços amb l’autopista i la C-17”

“La licitació d’Adif és la mostra fefaent que la urbanització de la llosa tira endavant”
Divendres, 9.6.2017. 11:54 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 16 vots )
carregant carregant







–El primer tram del mandat va estar marcat, entre d’altres, per la reurbanització de l’avinguda Pompeu Fabra i la plaça de la Vila. Quin és el balanç de la reforma?
–Hi ha una nova centralitat al municipi des del punt de vista de la mobilitat de les persones. S’ha guanyat un espai per a la ciutat i ha disminuït molt el trànsit a la carretera BV-5003.

–També ha generat un augment de trànsit en altres carrers.

–És cert que als carrers Jacint Verdaguer, Anselm Clavé o Primer de Maig hi ha hagut un increment del trànsit. En aquests punts ja estem treballant per moderar la velocitat dels vehicles i per evitar i minimitzar el risc que pot generar aquest increment de la mobilitat.

–La pròxima reforma es farà a l’entorn de l’església. En quin punt està aquest projecte?

–La Diputació està treballant en el projecte executiu de la reforma, que probablement dividirem en dues fases, tot i que encara no hem definit quines seran. Per part de l’Ajuntament hem fet una reserva de recursos per destinar a aquestes obres.

–Quins terminis es preveuen?

–És una actuació per aquest mandat. Procurarem que les dues fases es puguin enllestir els propers dos anys, tot i que això anirà en funció dels recursos i de la disponibilitat pressupostària que tinguem.

–Adif ha anunciat finalment l’inici de la integració de la llosa amb una inversió de 2,3 milions per a la primera fase de l’obra.

–Després de dos anys en què el projecte ha estat aturat per les circumstàncies del govern de l’Estat, ara finalment s’ha reprès el projecte amb una nova direcció d’Adif.

–Es pot confiar en Adif?

–Jo confio en les administracions a mesura que van executant passos, i en aquest cas el Butlletí Oficial de l’Estat va publicar dilluns la licitació de l’obra, de manera que ja no és una promesa d’algú que diu que ho farà, sinó que ja estem en la fase de licitació. Això és un pas transcendental perquè vol dir que el procés ja s’ha posat en marxa. Quan una administració licita una obra és perquè té els recursos per fer-ho, i aquesta publicació és la mostra fefaent que tira endavant allò que havien dit que farien.

–Què hi haurà en aquest espai?

–Entre el carrer Pompeu Fabra i el carrer Lluís Companys hi haurà un parc públic, i quedaran dues parcel·les pendents d’urbanitzar que dependran d’Adif. Es preveu que l’execució dels treballs s’allargui uns nou mesos després de l’adjudicació de l’obra.

–Després encara quedaran pendents la segona i la tercera fase.

–Un cop definida la primera fase continuarem negociant amb Adif una solució per a la urbanització de la resta de la llosa.

–Hi ha previst un aparcament a la part sud de la llosa.

–Independentment de la urbanització de l’espai estem negociant amb Renfe l’adequació d’una zona per destinar-la a aparcament. En aquest cas se situaria a la llosa del soterrament de l’alta velocitat, en direcció a Barcelona a partir del carrer Navarra, però aquesta és una negociació en paral·lel que encara no té calendari.

–En el cas de la línia R3, entre Barcelona i Vic, Montmeló reclama una estació al municipi.
–Sí. Hem presentat al·legacions a l’estudi ambiental per al desdoblament de la R3 tant pel que fa al traçat de la línia com pel que fa a la grafia de l’estació. D’una banda demanem que hi hagi una estació i, d’una altra, que es prenguin les mesures correctores necessàries per als talussos de la línia al seu pas pel barri de Can Tabola.

–Això vol dir cobrir la via?

–Vol dir cobrir la via en el tram anterior del cementiri i posar pantalles antisonores després del cementiri i a l’entrada del barri de Can Tabola per reduir l’impacte sonor de la infraestructura.

–Quina és la resposta d’Adif?

–De moment no hi ha hagut resposta. Tampoc no és una demanda exclusiva de Montmeló, sinó que forma part del paquet d’al·legacions que vam presentar tots els municipis per on passa la línia.

–També a Can Tabola es demana reduir l’impacte sonor de l’autopista.
–Sí. Tant l’Ajuntament com la concessionària d’autopistes hem fet estudis d’impacte sonor i hem presentat a Foment els resultats i tota la documentació necessària per mirar de reduir l’impacte de l’autopista al barri. De moment encara no hem tingut resposta.

–Montmeló ha reclamat més d’una vegada accessos directes tant a l’AP-7 com a la C-17.
–En el marc del debat que hi ha al Departament de Territori sobre l’adequació de la C-17 per reduir el col·lapse que es produeix cada dia hi ha previstes una sèrie de millores, com nous enllaços de Montmeló amb les grans vies que travessen el municipi, l’AP-7, la C-33 i la C-17. Actualment estem treballant amb Territori per millorar aquests accessos, un treball que també fem conjuntament amb Granollers, Parets i Lliçà de Vall.

–Tindrem notícies aviat sobre això?
–Espero i confio que sí, però també és veritat que Montmeló ha tingut moltes vegades la il·lusió d’enllaçar amb aquestes vies i per certes circumstàncies ha topat amb altres voluntats que no han permès resoldre-ho com voldríem.

–Montmeló ha començat els primers passos per construir un nou tanatori. El poble té prou entitat per disposar d’un servei d’aquestes característiques?
–Sí, i tant! Tot i que de moment només hem fet una modificació del POUM per preparar una parcel·la per a usos funeraris. Hem canviat la qualificació d’una parcel·la al polígon, al costat del riu, perquè en el futur pugui acollir aquest servei, i a canvi hem multiplicat per dos la superfície de zona verda en una altra parcel·la que hi ha a tocar del bosc de l’Aplec, fins ara qualificada com a zona d’equipaments.

–Però aquesta modificació es fa en previsió a la construcció d’un nou equipament.
–De moment s’ha fet per disposar d’una parcel·la amb aquests usos, i més endavant caldrà estudiar la viabilitat d’aquest servei. El debat sobre si hi ha d’haver un tanatori o un tanatori-crematori encara no ha començat, com tampoc no ha començat el debat sobre si la gestió ha de ser directa o indirecta per part de l’Ajuntament. Aquest debat s’ha anticipat de manera interessada. El que de moment sí que tenim clar és que a Montmeló li convé un servei funerari que permeti als veïns vetllar els seus difunts al mateix municipi i en una sala que permeti cerimònies laiques i religioses.

–Ja fa temps que es parla de la construcció d’habitatges de protecció social a l’espai de davant de l’estació. Els veurem aviat?
–La parcel·la, a la cantonada entre els carrers Navarra i Primer de Maig, ja està disponible. En qüestió d’un o dos mesos començaran les obres de remodelació de la nova nau de la brigada, on també volem encabir-hi les entitats que necessitin un espai de magatzem, per alliberar el magatzem actual del carrer Navarra i permetre la construcció, durant el 2018, de 38 habitatges de protecció oficial.

–Enguany fa 25 anys de la presència del Circuit de Barcelona-Catalunya a Montmeló. Se n’ha beneficiat prou el municipi?
–Cap dels municipis de l’entorn no ha sabut aprofitar prou l’impacte d’una instal·lació d’abast internacional i que en el cas de Montmeló ocupa el 25% del terme municipal. Per això ara estem pendents del Pla Director Urbanístic del Circuit (PDU), un pla que ha de mirar de reconduir aquesta situació i eliminar el tarannà autista que el Circuit ha tingut respecte al territori.

–Què suposarà el desenvolupament d’aquest PDU?
–El PDU ha de fer que l’equipament s’obri més i que generi noves activitats i oportunitats al territori, sobretot pel que fa a la indústria neta, la formació, l’oci i el comerç vinculats sempre al món del motor. El Circuit és una finestra oberta al món que impacta molt puntualment en el territori, quan hi ha Fórmula 1 i MotoGP, i l’objectiu és que aquest impacte tingui continuïtat al llarg de l’any i que les activitats que es generen a l’entorn del motor es puguin fer des d’aquí.

–Es desenvoluparan gairebé 50 hectàrees de terreny.
–Molts camps de secà s’urbanitzaran per donar suport al Circuit, però el mateix PDU també preveu la preservació de bona part de l’entorn. Per nosaltres aquest era un criteri bàsic i creiem que s’ha respectat el sentit més conservacionista de l’entorn per no perdre els valors paisatgístics.

–Hi ha qui diu que el PDU és una agressió a l’entorn i que suposarà perdre un dels pocs espais verds que queden al Baix Vallès.
–Moltes vegades la crítica es fa des del desconeixement. Actualment moltes de les zones que envolten el Circuit ja estan qualificades com a industrials tot i que no estiguin desenvolupades, i ara el que fem és adequar l’entorn a l’activitat del Circuit i aprofitar l’impacte de la instal·lació perquè generi benefici directe al conjunt del territori. No volem perpetrar res que perjudiqui el territori, sinó al contrari, beneficiar l’entorn amb activitats que siguin sostenibles.

–El ple va acordar fa uns mesos impulsar una mobilitat més saludable i menys contaminant. Què s’està fent a la pràctica?
–Juntament amb altres municipis de la comarca hem fixat la mobilitat sostenible com una prioritat en les inversions, tot i que no sempre disposem dels recursos necessaris per tirar-ho endavant. Tot i això, actualment ja estem treballant en diversos projectes, com l’arranjament de voreres o l’adequació del camí del Tenes.

–Un dels capítols que més ha crescut en el pressupost d’enguany ha estat el d’acció social.
–L’atenció a la ciutadania és la part més important de la feina que fem, més que no pas les qüestions urbanístiques, que sovint depenen de diners i terminis que no depenen d’un mateix. L’atenció a la ciutadania, en canvi, és aquella a què dediquem més esforços, sobretot pel que fa a l’ocupabilitat i els serveis socials, d’educació, cultura i esports. A mi em genera més satisfacció que els veïns estiguin contents amb els serveis que presta l’Ajuntament que no pas una intervenció urbanística.

–En aquest àmbit, quins són els projectes més significatius?
–El programa d’arranjament d’habitatges per a les persones amb problemes de mobilitat i les ajudes a la gestió alimentària de persones amb dependència, en què s’oferirà un servei com el de dinar en companyia però a casa, són dos dels projectes més importants que actualment tenim entre mans.

–Pel que fa al patrimoni, al jaciment de Can Tacó –Mons Observans– s’ha fet una tasca museística important... com es pot promocionar més aquest espai?
–És un treball col·lectiu de tota la comarca i especialment dels dos municipis implicats, Montmeló i Montornès. Estem avançant en la bona línia i ara cal consolidar un model de gestió que sigui validable pels dos municipis.

–En l’aspecte més polític, al ple sovint hi ha picabaralla i crispació amb ICV-EUiA. Tant costa establir una relació de diàleg entre els diferents grups?
–Amb ICV-EUiA les discrepàncies vénen de lluny. Ja es van posicionar en contra meu quan vaig accedir a l’alcaldia l’any 2010, i el seu posicionament s’ha mantingut al llarg dels anys. El seu enfrontament sovint ha estat més personal que polític. Aquest mateix mandat he provat diverses aproximacions per mirar de trobar el diàleg, però sempre han estat moviments unidireccionals.

–Montmeló, governat pel PSC, forma part de l’Associació de Municipis per la Independència. Com s’explica això?
–Vam signar un acord de govern amb ERC i aquesta era una de les condicions. Amb tot, al nostre partit hi ha diverses posicions sobre aquesta qüestió, i al PSC de Montmeló sempre hem defensat que la solució passa per una consulta a la ciutadania pactada i dialogada amb el govern de l’Estat.

–Finalment, tens previst repetir com a candidat a l’alcaldia?
–No ho tinc decidit. Fins ara hem guanyat dues eleccions en percentatge i nombre de vots, i ara no és el moment de plantejar-se això, sinó de mirar de complir el pla d’actuació de mandat que ens hem marcat fins al 2019. 





lectures 574 lectures comentaris Cap comentari

publicitat



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

publicitat

publicitat





editorials 12.1.2018.
Un patrimoni de tots
Aquesta setmana els Mossos d’Esquadra feien pública la detenció de dos lladres que es dedicaven ...


publicitat



giny






Llegir +




publicitat






Rep els titulars per correu electrònic
   
Avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.







logo
una empresa del grup
logo


diari digital associat a
acpg
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital contrapunt.cat.
  • amb el suport de
logo

logo

logo