publicitat
  publicitat

Diari de Mollet i Baix Vallès

Dimarts, 16 de gener de 2018 10:49 h
Avui
5.2 º
H: 79.0 %
2.5 Km/h

publicitat


Joan Fontserè
Director general Circuit Barcelona-Catalunya

“El pla urbanístic del Circuit servirà per implicar-hi més la comarca”

Des del passat 19 de juny va canviar la direcció del CAR de Sant Cugat per la del Circuit Barcelona-Catalunya
Divendres, 10.7.2015. 13:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional
carregant carregant

Joan Fontserè al Circuit Barcelona-Catalunya







etiqueta Circuit Barcelona-CatalunyaCircuit Barce, Joan Fonts, Joan Fontserè,
Joan Fontserè (Sant Feliu de Codines, 1974) és el nou director general del Circuit de Barcelona-Catalunya des del passat 19 de juny. El nou responsable del circuit vallesà és diplomat en Ciències Empresarials i Màrqueting. Va iniciar la seva carrera professional en el món del motor desenvolupant tasques comercials, i del 2000 al 2011 va fer tasques directives a la multinacional Octagon Esedos. L’any 2011 va passar a dirigir el CAR de Sant Cugat, fins al seu nomenament com a director del circuit. Des del 2011 també és regidor a l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines (CiU), una tasca que ja va desenvolupar del 1999 al 2003.

–Com són els primers dies de feina?
–Fins a l’1 de juliol vam fer el traspàs de les diverses àrees amb l’anterior director, Salvador Servià, que d’una manera transparent ens va explicar com treballen i quins són els temes pendents. Des de l’1 de juliol ja coneixem què s’està fent i ja prenen decisions immediates, com les relatives a les 24 Hores de Motociclisme d’aquest cap de setmana o la planificació de les pròximes proves, com és el Campionat del Món del Rallycross del setembre.

–Quins són els reptes que us marqueu?
–Crec que els reptes passen per recuperar el públic local i poder establir el vincle amb la comarca per tal que es tradueixi en més acceptació i més participació per part dels vallesans; també mirar de captar més públic de la península, incorporar el públic portuguès, que és un gran aficionat als esports de motor, i incrementar les vendes d’entrades i packs dels grans premis a escala internacional. A partir d’aquí, volem fer que les proves pròpies del Circuit siguin referència en els seus sectors o campionats, i això implica donar continuïtat a la qualitat del servei que la gent del Circuit ha ofert en els darrers 25 anys.

–Quin paper ha de tenir el Circuit els propers anys?
–Cal maximitzar aquesta implicació del territori. No només a escala local o comarcal, sinó també pel que fa al país. No m’imagino un Circuit Barcelona-Catalunya gestionat de manera que no sigui una estructura d’Estat o de país, i que no treballi amb tots els agents possibles dins del territori i el país.

–A finals de l’any passat es va fer una aprovació inicial del pla director urbanístic del Circuit (PDU); en quin punt està?
–Està pendent de l’aprovació definitiva, i esperem que aquest mes de juliol es porti a terme. Hem de veure com s’executa. Però més enllà d’això pensem que el Circuit, per la comarca i el país, ha de ser una oportunitat. Hem de complementar la funció del Circuit més enllà de les curses; ha de ser el tractor d’aquest pla urbanístic amb la generació de l’activitat del motor, la seva indústria, els esdeveniments... Creiem que el Circuit ha de liderar aquesta oportunitat per seguir generant llocs de treball, riquesa i activitat econòmica.  

–Què significarà aquest pla?
–Crec que serà una oportunitat més perquè la gent local o de la comarca tingui més implicació amb el Circuit. Si genera llocs de treball, genera riquesa; i si genera riquesa, genera benestar a les famílies. Creiem sobradament que aquesta és una de les tasques del Circuit, no només fer la F1 o Moto GP. També som la resta de coses que generem, 292 dies d’activitat en pista. Això implica diversos sectors, com el de la restauració i l’hoteleria, les empreses auxiliars de manteniment i de producció d’esdeveniments, etc. Tot aquest seguit d’empreses del motor, de l’espectacle i del turisme seran beneficiàries de tot plegat. Si això genera aquesta oportunitat, els primers beneficiaris en seran la comarca i les seves famílies.

–La F1 es va renovar; com van les negociacions amb Dorna per renovar Moto GP?
–Tinc constància que el president de la Generalitat, Artur Mas, i el president del Circuit, Vicenç Aguilera, van parlar amb la gent de Dorna i el seu president, Carmelo Ezpeleta, en la línia de renovar aquest acord, i les dues parts van mostrar predisposició total per perllongar-lo els anys que creguin convenients. Crec que seria molt poc comprensible pensar en l’evolució del Circuit per als propers anys i oblidar l’evolució dels darrers. Hi ha una qüestió d’implicació amb les motos i també dels pilots i tot el sector amb la instal·lació.

–Us preocupen les declaracions de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, quan posa en dubte la inversió al Circuit de Barcelona-Catalunya?
–La relació del Circuit amb l’Ajuntament de Barcelona és una de moltes, i n’hi ha moltes altres, com la de l’Ajuntament amb la Generalitat. Concretament, des de la Generalitat s’està treballant i repassant els convenis i col·laboracions que hi ha entre les dues institucions. Per nosaltres és una oportunitat més poder treballar amb l’Ajuntament de Barcelona, perquè d’altra manera no seria comprensible treballar d’esquena a la capital del país. I nosaltres seguirem treballant com fins ara perquè la ciutat de Barcelona sigui la gran beneficiada de tot el que fem.

–Però, n’heu parlat?
–A nosaltres crec que ens toca gestionar el dia a dia. I la gestió entre les dues institucions les porta la Generalitat de Catalunya amb l’alcaldessa. I aquí no us podem avançar res perquè no ens pertoca a nosaltres fer-ho. Cadascú  fa la seva feina i a nosaltres ens toca gestionar el dia a dia del Circuit, i a la Generalitat la relació entre les dues institucions.

–Què pot aportar Joan Fontserè al Circuit?
–Crec que no només el meu pas pel Centre d’Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat pot aportar coses en aquesta etapa. També els meus onze anys en una empresa privada de màrqueting esportiu, on fèiem diversos esdeveniments, alguns del Circuit, cosa que li pot donar una perspectiva comercial més accentuada. Pel que fa al meu pas pel CAR de Sant Cugat, hi hauria la relació amb les institucions i la gestió amb els esportistes, tot i que no eren del nivell mediàtic dels esdeveniments que fem aquí, que també ens donarà una sensibilitat de tot el que es fa. La suma de diversos factors fa que pugui tenir un bagatge com aquest i que pugui ajudar el Circuit.




lectures 1429 lectures comentaris Cap comentari

publicitat



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

publicitat

publicitat





editorials 12.1.2018.
Un patrimoni de tots
Aquesta setmana els Mossos d’Esquadra feien pública la detenció de dos lladres que es dedicaven ...


publicitat



giny






Llegir +




publicitat






Rep els titulars per correu electrònic
   
Avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.







logo
una empresa del grup
logo


diari digital associat a
acpg
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital contrapunt.cat.
  • amb el suport de
logo

logo

logo